Home Шкільна бібліотека

Шкільна бібліотека

Благодійна акція

Бібліотека - море книг.
Бібліотека - храм науки...
Переступайте наш поріг.
Беріть скарби нетленні в руки!
Нема прекрасніших доріг, 
Ніж в цей вселюдський храм науки.
П.Гоць


ШАНОВНІ КОРИСТУВАЧІ БІБЛІОТЕКИ!

ЗАПРОШУЄМО ВАС ВЗЯТИ УЧАСТЬ У БЛАГОДІЙНІЙ АКЦІЇ

Акція

Будь-яка книга з Вашої особистої бібліотеки, яку Ви вже прочитали, знайде своє місце на поличках шкільної бібліотеки, стане доступною іншим користувачам.

В дарунок приймаються книги останніх років видання, будь якої тематики, жанру, різними мовами.

 

Виховання у дітей інтересу до читання

Виховання у дітей інтересу до читання*

Не тільки в школі, але і вдома, в сім’ї ми вчимо дітей любити книгу. Мабуть, немає таких батьків, які б не хотіли навчити своїх дітей швидко і виразно читати, прищепити інтерес до читання. Адже роль книжки в житті велика. Хороша книга – і вихователь, і вчитель, і друг. Недарма у всі часи великі люди закликали до читання. « Читання – це віконце, через яке діти бачать і пізнають світ і самих себе», – писав В. Сухомлинський.

  

Поради батькам:

  • читати з дітьми не більше 15-20 хвилин;
  • перед тим, як читати, провітріть кімнату, приберіть зі столу предмети, які відвертають увагу дітей;
  • якщо дитина втомилася, зробіть фізкультпаузу;
  • не бійтесь хвалити дитину.

Пам’ятка «Правила для читання»:

  • Читай вголос, не поспішай, вдумайся у зміст прочитаного.
  • Зверни увагу на те, як ведуть себе герої книжок, вчись у них хорошого.
  • Вмій берегти книгу.

Пам’ятка для батьків «Як обговорити з дитиною прочитане».

  • З’ясуйте перед читанням або під час читання важкі слова.
  • Запитайте, чи сподобалося дитині прочитане. Чим?Що нового дізнався?
  • Попросіть розповісти про головного героя, головного подію.
  • Які слова і вирази запам’яталися? Чого навчила книга?
  • Запропонуйте дитині намалювати малюнки до епізоду, який сподобався, вивчити уривок, якщо це вірш.

Прочитайте правила для читача, згадайте, які з них виконує ваша дитина, а які – ні. Зараз, коли діти пізнають ази читання, необхідно допомогти їм навчитися читати швидко, правильно, виразно, оскільки таке вміння позначається не тільки на успішності, а й загальному розвитку дітей.

Давно помічено: поки дитина мала, дорослі самі читають її книжку. Але ось дитина пішла до школи і батьки зітхають з полегшенням: тепер сама буде читати. А через 8 – 10 років ми часто стаємо учасниками діалогу: «Ну, як книжка?».

«Нічого, нормально», – байдуже відповідає син чи донька. І батьки зі здивуванням відчувають, що між ними дітьми виросла стіна непорозуміння.

Щоб не було подібних випадків, допомагає сімейне читання, під час якого мама і батько відкриваються дитині з нового боку.

Удосконалення техніки читання:

  • читати вдома по 10 – 15 хвилин декілька разів;
  • читати обов’язково перед сном (справа в тому, що останні події фіксуються в пам’яті. І ті вісім годин, коли людина спить, вона знаходиться під їхньою дією);
  • прослуховування магнітофонного запису різного рівня читання дітей.

Рекомендую прочитати книгу Б. Нікітіна, Л. Нікітіної « Ми і наші діти».


 

Шкільна бібліотека

     У центрі уваги сучасної школи має бути дитина, її духовний світ, творчі здібності, моральні якості.
Особливе значення в  школі належить бібліотеці завдання якої сприяти інформаційному забезпеченню навчального процесу, формуванню інформаційної культуру, реалізовувати державну політику в галузі освіти, виховувати у школярів національну самосвідомість, шанобливе ставлення до книги як джерела знань, формувати в учнів громадянські погляди, переконання, поведінку, вчинки, єдності слова і діла.
     Робота бібліотеки спрямована на допомогу навчально – виховному процесу школи, організації роботи по реалізації державних програм „ Освіта”, „ Діти України”, пропаганди здорового способу життя.
      Протягом року в бібліотеці проходять   заходи :
-день інформації «Мистецтво живого слова» (до Дня української писемності) «Книги — дивовижний сад, де кожен шукає плоди на свій смак» (бібліотечний урок);
- презентації нових  видань;
-для самих маленьких наших учнів 1 класів - ознайомлювальна екскурсія з роботою бібліотеки: «Перше знайомство з бібліотекою», «Правила поводження з книгою»;
- уроки рідної мови, виставка літератури «Рідна мова з пісні й любові» (до Дня рідної мови);
-конкурс юних поетів «Іду з дитинства до Тараса» (життя і творчість Шевченка у датах та ілюстраціях. «2 квітня — Міжнародний день дитячої книги»;
Для учнів розроблюється тематика бібліотечно – бібліографічних бесід, які поєднуються з підбором літератури і створенням книжкових виставок:
-до Днів Конституції та Незалежності України, „ Моя Батьківщина – Україна ” ( серпень);
-„Привіт, школо ! ”, „ Свято першого дзвоника”( вересень);
-„ Зі святом Вас, учителі! ” ( жовтень).
А також ряд тематичних бесід : „ Мої улюблені книги ”, „ Книги з мистецтва”,  „ Як ми бережемо книгу ”, „ Словники – твої друзі ”.      
Виставки творчих робіт:
-« Чорнобиль. Година пам’яті»;
-до дня здоров’я – « Формування навичок безпечної поведінки ”,
-до дня Матері- «Рідна мамо, моя!
-« Дзвоник останній – перший крок у доросле життя».
      Результатом плідної, спільної праці вчителів – предметників, класоводів, бібліотекаря є успішне проведення предметних тижнів, олімпіад, конкурсів.
У школі проводяться доброчинні акції „Підтримай бібліотеку”,
„ Подаруй книгу бібліотеці”, в яких активну участь приймають батьки наших учнів.
Під час підготовки та проведення педагогічних нарад,  до свят та ювілеїв письменників в бібліотеці оформлялися виставки, проводились огляди нової літератури. Все це робилося з метою збудити цікавість до книги, закріпити в свідомості учнів, що книга – їхній друг і порадник.